Retur i butikk

Dersom du ønsker å returnere en vare kan du enten komme innom en av våre butikker, eller returnere denne på Posten. Dersom du skal returnere varen på Posten må du legge ved et angrerettskjema som du mottok på e-post da du bestilte varen.

Last ned angrerettskjema →

Åpne på egen side

Dersom du har betalt med faktura med tjenesten Afterpay har du to alternativer dersom du ønsker å benytte deg av angrefristen og få pengene tilbake: enten besøke din nærmeste Jernia-butikk eller retur på Posten.

Bytte vare i butikk:
Ta med varen og kvitteringen i butikk, så vil du få tilbakebetalt summen på din konto. Disse pengene skal da benyttes til å betale din faktura fra Afterpay.
Finn butikk →

Retur på Posten:
Dersom du ønsker å returnere varen på posten, må du sende varen med angrerettskjema til vår postadresse, så tar vi oss av resten. Dersom fakturaen ikke er betalt enda, vil dette kravet oppheves slik at du slipper å betale fakturaen. Dersom fakturaen allerede er betalt vil du få tilbakeført dette beløpet.

Last ned angrerettskjema

Vår postadresse:
Kveldroveien 19, Vinterbro
Postboks 43, 1402 Ski

Åpne på egen side

Ja, du kan returnere alle varer som er kjøpt hos Jernia i butikk dersom du har kvittering/ordrebekreftelse som bevis på at varen er kjøpt hos en av våre butikker. Dersom du har kjøpt varen på nett kan du ta med deg ordrebekreftelsen du finner inne på Min side.

Åpne på egen side

Ja, du som kunde kan velge om du ønsker pengene tilbake i kontanter eller tilbakeføring til ett debetkort. Verdt å merke seg er at vi kun kan tilbakeføre deg i kontanter dersom butikken har et tilsvarende kontantbeløp tilgjengelig i sin kasse på det aktuelle returtidspunktet.

Åpne på egen side

Ja, du kan returnere alle varer som er kjøpt hos Jernia i hvilken som helst Jernia-butikk innenfor angrerettfristen, selv om de ikke fører varen på det akutelle returtidspunktet.

Åpne på egen side

Ja, dersom du har kvittering/ordrebekreftelse med deg i butikken kan du bytte inn varen i en ny vare til tilsvarende pris. Dersom den nye varen koster mindre enn din opprinnelige vare vil du få dette tilbake som en tilgodelapp. Dersom varen koster mer vil du måtte betale det utestående beløpet.

Åpne på egen side

Dersom du returnerer en vare i butikk, vil du få tilbakebetalt beløpet direkte på din bankkonto. Det vil da ta 1-2 virkedager før du har pengene på konto. Dersom du sender per post vil vi tilbakeføre beløpet etter maks en virkedag etter at vi mottar din vare. Dette gjelder kun dersom alt er i orden med varen og angrerettskjemaet er korrekt fylt ut.

Åpne på egen side

Nei, det er ikke fri retur av varer når du ønsker å bytte en vare innen angrefristen på 30 dager. Du har kun fri retur dersom du har fått innvilget en reklamasjon av oss. I sistnevnte tilfelle vil du få en returseddel tilsendt av oss slik at frakten blir gratis.

Åpne på egen side