Det lønner seg å være bedriftskunde

Bedriftskunde hos Jernia

Det skal være enkelt å være kunde hos Jernia. Også for bedrifter. Som bedriftskunde hos oss kan du handle både på nett og i butikk og få en rekke fordeler.

Bli bedriftskunde hos oss

Slik oppretter du konto

1. Registrer bedriftsprofil

Gå til registrering. Fyll inn organisasjonsnummer og deretter «Hent informasjon». Informasjon fra Brønnøysundregisteret blir fylt inn automatisk.

2. Kontoens Administrator

Den som oppretter bedriftskontoen blir Administrator, og avtalen må godkjennes av bedriftens daglige leder. Dersom det ikke er deg, legger du inn daglig leders e-post i tillegg til din egen.

3. Verifisering av telefonnummer

For å fullføre opprettelse av bedriftskonto må du verifisere ditt eget telefonnummer. Det er telefonnummeret som er din identifikator når du handler i butikk. Merk at alle som skal handle på bedriftskontoen må ha egen bruker.

Netto 30 dager

Søk om kreditt

Alle bedrifter kan søke om kreditt. Gjennom en automatisk kredittprosess kan du få godkjent kredittkjøp hos oss nesten på sekundet!

Slik søker du om kreditt

1. Logg inn

Logg inn i bedriftens brukerprofil og gå til «Raskere betaling på nett og butikk»

2. Velg kredittbeløp

Legg inn kredittbeløpet bedriften ønsker og hvordan bedriften ønsker faktura tilsendt. Velges alternativet for e-post må e-postadresse legges inn. Det blir foretatt en automatisk kredittsjekk mot organisasjonsnummeret av tredjepart, og du får umiddelbart svar om søknaden er godkjent.

3. Godkjennes av Daglig Leder

Når kreditt er godkjent må Daglig Leder signere en kontrakt via BankID før noen brukere tar i bruk Jernia Faktura. Er du ikke selv daglig leder, henter vi Daglig Leder fra Bisnode, eller du kan legge inn korrekt informasjon manuelt. E-postadresse og telefonnummer må legges til, og kontrakten genereres umiddelbart. Daglig leder mottar en e-post med link til kontrakten.

4. Klar, ferdig

Kontrakten signeres via BankID. Det er en rask prosess som er gjennomført på et par minutter. Så snart kontrakten er signert kan du eller andre brukere registrert på bedriftskontoen handle, enten på nett eller i butikk. Faktura ettersendes til fakturaadresse fortløpende etter hvert kjøp, med standard betalingsbetingelser netto 30 dager.

Ubegrenset antall prosjekt og antall brukere

Spiller ingen rolle om bedriften er stor eller liten- det er enkelt uansett. Legg til et ubegrenset antall prosjekt og antall brukere på bedriftens profil. Alle brukere kan opprette prosjekter og knytte kjøp til prosjektene for en bedre oversikt i ordre- og fakturahistorikk under «Min Bedrift». Alle som skal handle på bedriftskontoen må være tilknyttet kontoen med en egen bruker og telefonnummer. Telefonnummeret brukes som identifikasjon ved handel i butikk. Under «Min bedrift» og «Brukere på kontoen» kan brukere legges tilslettes, eller endre tilgangsnivå.

Administrator eller bruker

Roller i bedriftsprofilen

Administrator

Brukeren som oppretter bedriftskontoen blir automatisk tildelt en Administrator-rolle. En Administrator kan redigere selskapsinformasjon, søke om kreditt og endre tilgangsnivå for brukere i tillegg til å handle på bedriftens konto.

Bruker

For å kunne handle på bedriftens konto må du ha en Bruker. I denne rollen kan du handle både i butikk og på nett, samt opprette prosjekter.

 

Fordeler

Det er smart å være bedriftskunde

Ordrehistorikk

På bedriftsprofilen «Min bedrift» kan bedriften enkelt få oversikt over ordrehistorikken fordelt ned på prosjekt- og brukernivå.

Fakturaoversikt

På bedriftsprofilen «Min bedrift» har du god oversikt over alle betalte og ubetalte fakturaer

 

Betaling netto 30 dager

Faktura sendes fortløpende med netto 30 dager betalingsfrist. Det gir god forutsigbarhet når kostnader skal føres.