Hva kan vi hjelpe deg med?
Betalingsmetoder
Kan jeg betale med utenlandsk kredittkort i nettbutikken?
Ja, du kan benytte utenlandske kredittkort
Kan jeg kansellere en vare jeg ikke har mottatt?
Ønsker du å kansellere en vare som er bestilt men enda ikke mottatt må du kontakte vår kundeservice så fort du kan. Er varen sendt ut fra vårt lager må du som mottaker motta varen og da benytte deg av «Åpent kjøp» om du ikke ønsker varen.
Hva er fristen for å kansellere en bestilling jeg har gjort?
Ønsker du å kansellere en vare som er bestilt, før denne blir sendt ut av vårt sentrallager må du kontakte vår kundeservice så fort du kan. Er varen sendt ut fra vårt lager må du som mottaker motta varen og da benytte deg av «Åpent kjøp» om du ikke ønsker varen.
Når kommer min faktura?
Dersom du velger å betale med faktura gjennom Klarna sendes fakturaen på e-post samtidig som varen blir sendt.
Du får da normalt 14 dagers betalingsfrist, med mindre du avtaler noe annet med Klarna. Dersom du har valgt faktura som betalingsmetode gjennom Klarna kan du sjekke status og se fakturaen i deres egen app.
Dersom du fortsatt har spørsmål kan du gjerne ta kontakt med oss vår kundeservice.
Les mer om vilkårene til Klarna her.
Kan jeg betale med Vipps?
Ja, du kan betale med Vipps i vår nettbutikk og vi jobber stadig med å utvide betalingsmulighetene her. Vipps gjør det enkelt og effektivt for deg å handle på nett. Du trenger verken kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode – alt du trenger er mobilen din.
Kan jeg betale med Klarna?
Ja, hos oss kan du betale med Klarna.
Kan jeg betale med kredittkort?
Ja, du kan betale med Visa og MasterCard i vår nettbutikk. For å sikre deg en enkel og sikker netthandel gjøres dette gjennom Klarna. Etter at du har valgt betalingsmåte for Visa eller Mastercard, og ordren er bekreftet, vil videre betaling foregå over en sikker forbindelse mot Klarna.
Kan jeg utsette betalingen i 14 dager?
Ja, med Klarna kan du utsette betalingen i 14 dager helt gratis dersom du overholder betalingsfristen. Når du velger å betale senere, tilbyr Klarna deg å betale innen 14 dager fra forsendelsen av dine varer. Klarna Bank AB («Klarna») vil overta betalingskravet fra Jernia AS, men Jernia.no sine kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna.
Kan jeg dele opp betalingen min?
Ja, med Klarna får du tilbud om delbetaling når du mottar fakturaen. Når du velger å dele opp betalingen på en faktura eller å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, ett KID-nummer og ett administrasjonsgebyr på 45 kr. Du kan også velge å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder, direkte i Klarna appen.
Kan jeg bestemme selv hvordan jeg deler opp min betaling?
Klarna Delbetaling er en fleksibel måte å betale din faktura på. Når du velger å dele opp betalingen på en faktura eller å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, ett KID-nummer og ett administrasjonsgebyr på 45 kr. Du kan også velge å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder, direkte i Klarna appen.
Kan jeg kjøpe noe i en Jernia-butikk og betale senere?
Ja, i alle våre Jernia-butikker tilbyr vi mulighet for utsatt betaling og nedbetaling gjennom tjenesten Express Bank.
Kan jeg bestille Klikk & hent og betale senere?
Ja, når du bestiller en vare med Klikk & hent har du samme betalingsmuligheter som ved vanlig kjøp i butikk. Dersom du ønsker å utsette betaling tilbyr alle våre Jernia-butikker en nedbetalingsløsning gjennom Express Bank.
Gavekort og rabattkoder
Hvordan vet jeg hvor mye jeg har igjen på gavekortet mitt?
Du kan enkelt sjekke hvor mye du har igjen på gavekortet ditt ved å taste inn det 16-sifrede gavekortnummeret inne i vår på våre gavekortsider. . Her kan du også lade opp gavekortet ditt dersom du ønsker det.
Har dere digitale gavekort?
Ja, på våre gavekortsider kan du kjøpe digitale gavekort som du enten mottar på e-post eller SMS.
Hvordan ser gavekortet ut?
Du kan selv bestemme om du vil få tilsendt et fysisk gavekort i posten , eller få dette tilsendt per e-post eller SMS . Når du har valgt beløp og ønsket format kan du velge å legge til et ønsket bilde og en hyggelig hilsen på gavekortet.
Kan jeg bytte eller angre mitt kjøp av gavekort?
Ja, du har 14 dagers angrerett på kjøp av gavekort ved kjøp av gavekort gjennom systemet gogift.com. Dersom du ønsker å angre på kjøpet ber vi deg ta direkte kontakt med GoGift sitt kundesenter.
Kan jeg fylle opp gavekortet mitt?
Dersom du har et gavekort du ønsker å fylle opp kan du enkelt gjøre dette i vår nettbutikk. Klikk på «Lad opp gavekort» . Skriv inn det 16-sifrede nummeret du finner på gavekortet og sikkerhetsgoden som oppgis. Velg deretter ønsket beløp og fortsett videre til betaling.
Kan jeg bruke et gavekort som er utgått?
Nei, dersom gavekortets gyldighetsdato er utgått kan du dessverre ikke benytte gavekortet.
Kan jeg kjøpe et gavekort på jernia.no?
Ja, du kan enkelt lage gavekort på Jernia.no. Her kan du velge et valgfritt beløp. Deretter kan du velge om du ønsker å motta gavekortet i posten, på SMS eller per e-post. Velg om du vil sende gavekortet til deg selv, eller direkte til mottakeren og ønsket leveringsdato.
Kan jeg bruke min tilgodelapp i nettbutikken?
Nei, dessverre kan tilgodelapper kun benyttes i våre fysiske butikker.
Hvordan bruker jeg et gavekort på jernia.no?
Dersom du ønsker å bruke gavekortet ditt på jernia.no kan du enkelt gjøre dette i utsjekken når du skal betale for din bestilling. Etter at du har valgt leveringsmetode, markerer du boksen «Bruk gavekort» under seksjonen «Har du gavekort eller rabattkode?». Deretter fyller du inn det 16-sifrede gavekortnummeret, pin-koden og hvilken sum du ønsker å bruke fra gavekortet.
Hvordan bruker jeg en rabattkode på jernia.no?
Har du en rabattkode kan denne enkelt brukes i utsjekken når du betaler for bestillingen din i nettbutikken. Marker boksen «Bruk rabattkode» og skriv inn din rabattkode og klikk «Aktiver koden». Rabatten trekkes automatisk fra totalsummen på kassen.
Hvor lenge er gavekortet mitt gyldig?
Dersom du ønsker å finne ut hvor lenge gavekortet er gyldig kan du enkelt sjekke dette ved å taste inn den 16-sifrede koden inne på gavekortsiden. Her vil du også finne ut hvor mye du har igjen på ditt gavekort.
Kan jeg kansellere bestilling gjort med et gavekort?
Ja, du kan kansellere bestilling av gavekort. Ta kontakt med vår kundeservice så snart som mulig slik at vi kan få kansellert ordren for deg. Dersom transaksjonen allerede er gjennomført, kan du benytte deg av angrefristen og få tilbakebetalt beløpet.
Klikk og hent
Kan jeg reservere flere varer av gangen med Klikk & hent?
Ja du kan reservere flere varer av gangen med Klikk & hent-løsningen. Du vil få opp en melding dersom din butikk ikke har én eller flere av varene du prøver å bestille i beholdning.
Hvordan kan jeg avbryte en reservasjon gjort med Klikk & hent?
Dersom du ønsker å avbryte en Klikk & hent-ordre må du kontakte den Jernia-butiken du har reservert varen hos, slik at de kan kansellere reservasjonen. Dersom dette ikke gjøres vil ordren legges tilbake etter 3 virkedager. Du vil ikke bli belastet ekstra for dette, men det er fint om du gir oss beskjed dersom du ikke lengre ønsker varen.
Når kan jeg forvente at Klikk & hent-ordren blir klar for henting?
Etter at du har reservert en vare i butikk har vi som mål å ha denne klar til deg i butikken innen maks én time innenfor butikkens åpningstid. Ved bestilling av ferdigblandet maling har vi det klart innen 2 timer.
Du får e-post fra oss så snart varen er klar til henting i din foretrukne Jernia-butikk.
Hva er Klikk & hent?
Dersom du ønsker en raskere og mer effektiv handel i butikk kan du reservere dine varer med «Klikk & hent». Når du klikker på «Reserver i butikk» på produktsiden vil vi reservere varen(e) i butikken, forutsatt at den aktuelle butikken har varen(e) på lager. Du velger selv om du ønsker å betale på nett, eller betale når du ankommer butikken.
Er «reserver i butikk» det samme som Klikk og hent?
Ja, «reserver i butikk» er det samme som Klikk & hent.
Hvordan avbestiller jeg en Klikk & hent-bestilling?
Dersom du har fått bekreftet din Klikk & hent-bestilling kan du ringe til butikken og be de kansellere ordren dersom du ikke lengre ønsker den.
Hvor kan jeg se ordrestatus på min Klikk & hent-bestiling
På «Min Side» kan du enkelt følge med på din Klikk & hent-bestilling. Når det står «behandles» gjøres varen klar. Når varen er klar til henting får du en e-post fra oss og din ordre står markert med «Klar til henting» under ordreoversikt på «Min Side» .
Når må jeg betale for min Klikk & hent-bestiling?
Du velger selv om du ønsker å betale på nett når du setter bestillingen, eller om du vil betale for din Klikk & hent-bestilling når du henter varen i butikk.
Hvorfor står det «Ordre avbrutt» på min Klikk og hent-bestilling?
Når det står «Ordre avbrutt» skyldes dette at en i butikken har avbrutt din Klikk & hent-bestilling. Ta kontakt med butikken du ønsker å reservere varen hos dersom du har spørsmål rundt din avbrutte ordre.
Hvor lenge er varen reservert med Klikk & hent-bestilling?
Din Klikk & hent-bestilling blir holdt av i 2 virkedager etter at varen(e) er bekreftet plukket via e-mail/SMS. Dette står oppgitt når du reserverer din vare. Dersom du ikke kommer og henter den vil den kanselleres. Du vil ikke bli belastet dersom ordren kanselleres.
Hva skjer hvis jeg ikke henter en Klikk & hent-bestilling?
Dersom du ikke henter din bestilling vil den bli lagt tilbake og kansellert. Du vil ikke bli belastet noe ekstra for dette. Din Klikk & hent-bestilling vil holdes av i 3 virkedager etter at varen(e) er bekreftet plukket via e-mail/SMS, dette står oppgitt når du reserverer din(e) vare(r).
Lagerstatus
Hvor finner jeg ut om dere har varen min på nett?
Når du klikker deg inn på en ønsket vare vil du se nettlagerstatus for varen under knappen «Legg i handlekurv». Her står det eksempelvis «50+ på nettlager». Dette betyr at vi har over 50 eksemplarer av din ønskede vare på nettlageret.
Hvordan kan jeg sjekke om en butikk har varen jeg ønsker?
Når du velger en vare i vår nettbutikk vil du se en oversikt over hvor mange vi har på nettlager og om varen finnes i de ulike butikkene. Du finner oversikten over lagerstatus på nettbutikken under knappen «Legg i handlekurv» og lagerstatus i butikk under «Reserver i butikk».
Kan jeg reservere en vare som er utsolgt i nettbutikken?
Dersom en vare står markert som utsolgt på nettlager, betyr det at vi ikke har varen på vårt hovedlager på Vinterbro. Det første du bør gjøre da er å sjekke om produktet finnes i en av dine nærmeste butikker med Klikk & hent-løsningen. Dersom den ikke finnes i en butikk i nærheten av deg, kan du ta direkte kontakt med oss på vår kundeservice eller nærmeste butikk slik at vi kan prøve å oppdrive produktet du ønsker deg.
Hvordan kan jeg finne ut om en utsolgt vare kommer tilbake på lager?
Dersom du lurer på om en vare kommer på lager, kan du ta kontakt med din nærmeste butikk eller vår kundeservice.
Jeg finner ikke varen jeg ønsker i nettbutikken. Kan jeg spesialbestille varer fra merker dere fører?
Dette har vi som regel ikke anledning til å gjøre, men er du heldig kan det hende at en av våre butikker har varen du ønsker. Dersom du ikke finner varen du ønsker i vår nettbutikk, kan du ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg så godt vi kan.
Hvordan kan jeg se om min favorittbutikk har min vare på lager for klikk og hent?
Dersom du ønsker å se om din favorittbutikk har varen du ønsker på lager, kan du klikke deg inn på produktet og få oversikt over dette under «Reserver i butikk». Klikker du på «Reserver i butikk» vil du få opp en oversikt over hvilke butikker i nærheten av deg som har varen og hvor mange de har av hver vare.
Min Side
Kan jeg se kvitteringer fra kjøp i butikk på Jernia.no?
Ja, du kan finne dine kvitteringer fra butikk og nettbutikk på «Min Side» under «Kassakvittering».
Jeg greier ikke logge på og prøver å bestille nytt passord, men det går ikke. Kan dere hjelpe?
Har du ikke mottatt passord fra oss på e-post, kan det enten skyldes at du har skrevet inn en e-post som ikke er knyttet til en brukerkonto, eller at e-posten med det nye passordet har havnet i spam. Dersom du føler du har gjort alt etter boka, klare til å hjelpe deg på vår kundeservice.
Hvordan lager jeg en ønskeliste?
På Min Side kan du enkelt opprette en ønskeliste enten til bryllup, bursdag eller fest. Logg deg inn på Min Side og klikk på «Ønskelister», og deretter «Opprett ønskeliste». Når du har laget deg en ønskeliste kan du enkelt dele denne med venner og familie i kolonnen til høyre.
Gå til ønskeliste →
Hvordan lager jeg bryllupsliste?
Det er enkelt å lage seg en ønskeliste hos oss til alle anledninger. Logg deg inn på Min Side og klikk på Ønskelister . Deretter velger du Opprett ønskeliste . Trenger du inspirasjon til bryllupslisten? Vi har plukket ut en rekke populære bryllupsgaver her i våre inspirasjonskolleksjoner.
Hvordan setter jeg min favorittbutikk på MinSide?
Det er enkelt å velge favorittbutikk gjennom «Min Side». Klikk deg inn på «Min Side» og deretter på «Min Favorittbutikk» . Her kan du enten finne din foretrukne butikk på kartet, søke etter nærmeste butikk basert på postnummer eller orientere deg basert på fylke i høyremenyen.
Hvorfor skal jeg sette min favorittbutikk?
Det er lurt å velge «Min Favorittbutikk». . Da kan vi enkelt finne ut om varen du ønsker finnes hos din foretrukne Jernia-butikk når søker etter varer i nettbutikken.
Ordreinformasjon
Jeg har registrert feil leveringsadresse, hva gjør jeg?
Dersom du har registrert feil adresse er det viktig å kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi får rettet opp feilen for deg. Når en bestilling er sendt inn er dette dessverre ikke noe du kan gjøre selv.
Hvor er min bestilling?
Dersom du ønsker å finne ut hvor din bestilling befinner seg kan du sjekke dette på våre samarbeidspartnere sine sider. Dersom du har valgt fraktalternativ gjennom PostNord, kan du enkelt gå inn på deres sine sider gjennom å taste inn sporingsnummeret eller din kolli-ID du har mottatt på SMS eller e-post. Det samme gjelder dersom du har valgt Posten som fraktalternativ. Har du valgt Porterbuddy som fraktalternativ vil du få en SMS og e-post med sporingslink og få en SMS like før budet ankommer.
Kontaktinfo Posten →
Kontaktinfo PostNord →
Kontaktinfo PorterBuddy →
Jeg fikk bare noen av varene jeg har bestilt, hvor er resten?
Dersom du har mottatt en mangelfull bestilling bør du ta kontakt med vår kundeservice så raskt som mulig slik at vi kan hjelpe deg med dette.
Hvordan legger jeg inn en annen leveringsadresse enn fakturadresse?
Når du har valgt leveringsmetode i utsjekken i nettbutikken, kan du legge til ønsket leveringsadresse. Dette vil bli adressen din ordre blir levert til. Har du valgt faktura som betalingsmåte, legger du inn ønskede fakturaadresse under betalingsmetode. Dersom du er bedrift må leveranseadresse samsvare med den Brønnøysund-registrerte firmaadressen for at betalingen skal gå igjennom.
Har du spørsmål knyttet opp mot din leveringsadresse?
Kontakt oss →
Jeg har gjennomført en bestilling, hvorfor har jeg ikke fått noen bekreftelse på mail?
Dersom du ikke har fått noen bekreftelse på e-post kan det være lurt å sjekke spam/søppelpost for å se om e-posten har sortert seg feil. Dersom e-posten bekreftelses-eposten ikke er å oppdrive, kan du ta kontakt med vår kundeservice.
Har du mistanke om at du har skrevet feil kontaktinformasjon bør du også ta kontakt med Posten, Postnord eller Porterbuddy slik at de kan få rettet opp dette så raskt som mulig. Det er viktig at de har riktig kontaktinformasjon for å kunne gi deg best mulig service.
Kan dere ta med emballasjen når dere leverer en vare?
Ja, dersom du velger «hjemlevering» med PostNord kan du legge til dette som en tilleggstjeneste. Prisen for å ta med emballasjen kalkuleres automatisk i kassen slik at du raskt får oversikt over hvor mye et koster.
Jeg har bestilt en tung vare, kan dere bære den opp for meg?
Ja, dersom du velger hjemlevering med PostNord kan du velge oppbæring som en av tilleggstjenestene. Prisen for oppbæring kalkuleres automatisk i utsjekken og har en startpris på rundt 125 kroner.
Hva er forskjell på standard levering og oppbæring?
Standardlevering innebærer leveranse på bakkeplan. Når du bestiller hjemlevering kan du velge å få denne levert på ved inngangsdøren på bakkeplan, eller velge tilleggstjenesten oppbæring dersom du bor i en leilighet som er plassert høyere opp en 1. etasje.
Har dere gratis frakt?
Fraktkostnaden varierer basert på hva slags leveringsmetode du velger. Du vil alltid få full oversikt over dette når du velger leveringsmåte i utsjekken. På vår informasjonsside om leveringsmetoder vil du også finne informasjon om vi skulle tilby fri frakt på en eller flere leveransemetoder.
Jeg kjøpte en vare på nettsidene deres og betalte via Vipps. Pengene er trukket fra min konto, men jeg har ikke fått noe bekreftelse på mail. Har bestillingen har gått gjennom?
Du skal få en ordrebekreftelse innen kort tid etter at bestillingen din har gått igjennom. Dersom du ikke har fått denne bekreftelsen etter 10-20 minutter, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med dette gjennom våre systemer.
Betalingen har gått igjennom, men jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse. Hva har skjedd?
Dersom betalingen har gått igjennom, og du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen rimelig tid er det mest sannsynlig en systemfeil. Ta kontakt med vår kundeservice dersom denne feilen har oppstått, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan gjennom våre systemer.
Kan jeg sjekke status på ordren jeg har gjort i nettbutikken?
På «Min Side» kan du få oversikt over dine ordre. Dersom du ønsker å følge med hvor varen er vil dette avhenge av hvilken leveringsmetode- og leverandør du har valgt.
Dersom en bestilling er gjort gjennom PostNord med alternativene «MyPack» eller «Hjemlevering» kan du enkelt se hvor din ordre er på PostNord sine sider eller ved å skrive sporingsnummeret inn på Postnord.no. Det samme gjelder dersom du har valgt Posten som leveringsmetode. Har du valgt hjemlevering gjennom Porterbuddy kan du følge pakken din via sporingslinken og leveringskoden som blir sendt på SMS og e-post. Du får også en SMS når budbilen nærmer seg.
Kan jeg endre en bestilling jeg har gjort på jernia.no?
Du kan dessverre ikke redigere en innsendt ordre direkte på «Min Side», men vi kan gjøre dette for deg dersom du tar kontakt med vår kundeservice innen rimelig tid.