Hva kan vi hjelpe deg med?
Dine rettigheter
Hvordan lagrer dere informasjonen om meg?
Vi tar ditt personvern på alvor og ønsker at du skal ha full tillitt til oss og hvordan vi behandler dine personveropplysninger. Dette kan være navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og handlehistorikk. Du kan lese mer om dette under vår Personvernerklæring
Hva er Cookies / informasjonskapsler og hva brukes de til?
De aller fleste nettsteder i dag bruker Cookies/informasjonskapsler til å automatisk samle inn informasjon om deg. Vi bruker denne informasjonen slik at vi kan gi deg en best mulig handleopplevelse på nett. Denne informasjonenen brukes ikke til å identifisere deg personlig, men snarere til å se analyse og trender for å kunne gi deg en best mulig handleopplevelse på nett. Vi bruker kun denne informasjonen internt og deler den ikke med tredjeparter eller andre aktører. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler er nærmere beskrevet her. .
Hva samtykker jeg til når jeg blir med i kundeklubben til Jernia?
På «Min Side» under «Mine samtykker» får du raskt oversikt over hva du samtykker til når du er med i kundeklubben vår. Her velger du om Jernia og våre partnere kan kontakte deg med gode tilbud, inspirasjon og tips per e-post og SMS. Dette styrer du selv ut fra valgene på «Min konto» som innlogget på Jernia.no. Du har selvsagt full kontroll over hvilke medier du ønsker å bli kontaktet på, og du kan når som helst skru av disse samtykkene.
Finn butikk
Hvor finner jeg butikkene deres?
Under «Butikker» finner du en oversikt over våre butikker i hele landet. Her kan du enten bruke geolokalisering for å finne din nærmeste butikk, eller skrive inn postnummeret ditt. På venstre side har vi også sortert alle butikker etter fylke slik at det er lett for deg å finne frem til butikkene.
Hvilken butikk er min nærmeste Jernia-butikk?
For å finne din nærmeste Jernia-butikk kan du klikke deg inn på «Butikker»-ikonet. Her kan du enten søke etter din nærmeste butikk basert på geolokalisering eller skrive inn ønsket postnummer.
Hvorfor fungerer ikke kartet på «Finn butikk»?
Dersom kartet på «Finn butikk» ikke fungerer skyldes dette mest sannsynlig at du ikke har godtatt geolokalisering. Forsøk å sette på denne og oppdater siden.
Hva er åpningstidene til Jernia-butikkene i påsken?
Åpningstider i påsken kan variere fra butikk til butikk. Derfor er det lurt å finne din butikk under «Butikker» finner du en oversikt over våre butikker og åpningstider i påsken for hele landet.
Hva er åpningstidene til Jernia-butikkene i juleferien?
Åpningstider i juleferien kan variere fra butikk til butikk. Derfor er det lurt å finne din butikk under «Butikker» finner du en oversikt over våre butikker og åpningstider i juleferien for hele landet.
Kundeklubb
Hvilke fordeler får jeg av å være med i Jernia sin kundeklubb?
Som medlem i Jerniaklubben får du mange fordeler i form av faste rabatter, eksklusive tilbud, nyhetsbrev med tips og råd og hyggelige overraskelser. Det er helt gratis å være medlem og det er enkelt å melde seg inn. Les mer om våre kundeklubb-fordeler her.
Hva er Jerniaklubben?
Jerniaklubben er Jernia sin kundeklubb. Som medlem i Jerniaklubben får du mange fordeler i form av faste rabatter, eksklusive tilbud, nyhetsbrev med tips og råd og hyggelige overraskelser.
Hvordan melder jeg meg ut av kundeklubben?
Du kan melde deg ut av kundeklubben ved å klikke på «Slett meg»-knappen du finner på «Min Side» under «Min Profil» . Vi vil da slette din profil, historikk og opplysninger hos Jernia og våre samarbeidspartnere.
Min Side
Hvordan kan jeg finne ut om jeg er med i Jernias kundeklubb?
Har du en opprettet en bruker på jernia.no, er du automatisk medlem av Jerniaklubben.
Jeg har ikke et brukernavn, jeg er kun registrert med sms, hvordan kan jeg da handle på nettsiden?
For å gi deg den beste handleopplevelsen anbefaler vi alle våre kunder å registrere en profil i nettbutikken. Du kan du koble ditt mobilnummer opp mot en brukerprofil i nettbutikken.
Dersom du ikke ønsker dette kan du handle i nettbutikken som «gjestebruker». Dette valget kommer opp når i utsjekken av handlekurven. Klikk på «Fortsett som gjest» og fyll ut ønsket fraktalternativ og betalingsmetode.
Jeg har glemt mitt passord, hvordan kan jeg få tilsendt et nytt?
Dersom du har glemt passordet ditt kan du klikke på «Logg inn / Registrer» øverst i høyre hjørne , deretter klikker du på «Glemt passord» under innloggings-feltet. Du skal da få opp en pop-up som etterspør din e-postadresse som er registrert din brukerprofil. Du får deretter tilsendt en e-post med en link for å tilbakestille ditt passord.
Hvorfor må jeg få kode på SMS for å bekrefte telefonnummer?
For at ingen skal kunne misbruke ditt eller andres telefonnummer, ønsker vi at du bekrefter at det er ditt telefonnummer som knyttes opp mot «Min Side» ved å taste inn koden du mottok på SMS. Da er du også sikker på at du har tastet inn riktig telefonnummer.
Hvor finner jeg min ønskeliste?
Du finner dine ønskelister øverst i menyen til høyre på nettsiden, og på «Min Side».
Hvor finner jeg oversikt over mine ordre?
Dersom du har laget deg en brukerprofil på Jernina.no kan du finne oversikt over alle dine ordre på «Min Side» .
Hvor finner jeg oversikt over mine samtykker?
Du finner oversikt over hvilke samtykker du har gitt oss under «Mine Samtykker» på Min Side. .
Hvor kan jeg endre hva slags kommunikasjon jeg mottar fra Jernia?
Under «Mine Samtykker» på Min Side kan du finne oversikt over hvilken kommunikasjon du får fra Jernia. Her kan du velge å motta kommunikasjon fra oss på SMS, e-post og spesialtilpassede tilbud til deg. Etter registrering i Jerniaklubben vil det siste samtykket være på fordi det er en forutsetning for klubbmedlemskap, se vilkår. Du kan slå av samtykket når du ønsker.
Jeg har meldt meg av nyhetsbrev, hvorfor mottar jeg de fortsatt?
Dersom du har meldt deg av våre nyhetsbrev, men fortsatt får de kan dette være en glipp i et av våre systemer. Påse at du har meldt deg av nyhetsbrev under «Mine Samtykker» på Min Side. Dersom du fortsetter å få e-poster fra oss kan du ta kontakt med vår kundeservice.
Hva er «Min favorittbutikk»?
«Min favorittbutikk» er din foretrukne Jernia-butikk. Dette er gjerne din nærmeste Jernia-butikk og når du er logget inn så viser vi om vi har varene du ønsker tilgjengelig her først. Dette er for å gi deg en bedre handleopplevelse hos oss og raskt gi deg relevant informasjon om butikkens åpningstider og annen relevant informasjon. Du kan endre «Min favorittbutikk» via «Min Side». Du kan også markere din favorittbutikk direkte under «Finn butikk» og markere den som «Min butikk».
Hvordan kan jeg dele min ønskeliste?
Når du har opprettet en ønskeliste er den enkel å dele og dette kan du gjøre på ulike måter. Gå inn på ønskelisten du ønsker å dele og deretter klikk «Del ønskeliste». Du kan enten klikke «Kopier link», dele den på SMS, Facebook eller E-post. Du kan også laste ned ønskelisten som en PDF-fil.
Hvem kan se min ønskeliste?
Når du oppretter en ønskeliste er denne kun synlig for deg og våre butikker. Du kan også velge å gjøre denne ønskelisten offentig ved å aktivere «Offentlig ønskeliste» til høyre i ønskelisteoversikten. Dette vil gjøre det mulig å søke etter navnet til ditt eller navnet på listen. For eksempel «Ola Nordmann» eller «Ola og Karis bryllup».
Må ønskelisten være offentlig for at venner og familie kan se den?
Nei, ønskelisten trenger ikke være markert som offentlig for at venner og familie skal se den. Du kan enkelt dele linken til ønskelisten selv om den er privat.
Hvordan melder jeg meg av SMS-kampanjer?
Du kan enkelt melde deg av SMS-kampanjer under «Mine Samtykker» på Min Side.
Hvordan kan jeg slette min profil på «Min Side»?
Du kan slette din profil ved å gå inn på «Min profil» på Min Side. Nederst på siden finnes det en knapp som heter «Slett meg». Vi sletter deretter din profil og alle dine tilhørende data.
Hvordan kan jeg se all data dere har lagret om meg?
Du kan se hva slags data vi har lagret om deg på «Min profil» på Min Side. Nederst på siden finnes det en knapp som heter «Send data». Klikker du her vil vi sende deg all data som er lagret om deg dersom du sender oss en «Innsynsbegjæring». På grunn av kapsitet kan dette ta opptil 30 dager.
Tekniske problemer
Jeg husker ikke passordet eller brukernavnet mitt, hva gjør jeg?
Det er fort gjort å glemme passord og brukernavn, heldigvis er det lett å fikse dette i vår nettbutikk. Klikk på «Logg inn / Registrer» øverst i høyre hjørne , deretter klikker du på «Glemt passord» under innloggings-feltene. Du skal da få opp en pop-up som etterspør din e-postadresse som er registrert din brukerprofil.
Vi hjelper deg gjerne, så ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice.
Siden vil ikke laste inn produkter, hva er galt?
Om du ikke får lastet inn produktene på siden du er, prøv å oppdater siden i nettleser.
Dukker det fortsatt ikke opp noen produkter, har det oppstått ett teknisk problem. Ta da gjerne kontakt med vår kundeservice, så vil vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg.
Hvorfor får jeg ikke opprettet en konto?
Dersom du ikke får opprettet en konto, kan det ha skjedd en teknisk feil. Ta da gjerne kontakt med vår kundeservice, så vil vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg.
«Finn butikk» klarer ikke å finne min nærmeste butikk. Hvordan kan jeg tillatte at nettleseren min klarer å hente min stedsinformasjon?
Dersom «Finn butikk» ikke fungerer skyldes dette mest sannsynlig at du har tatt av geolokalisering i din nettleser eller på mobilen. For å kunne finne din nærmeste butikk trenger vi å vite hvor du er. Dersom du ikke ønsker å dele din posisjon, kan du enkelt taste inn postnummeret ditt for å finne nærmeste butikk.
Jeg får ikke gjennomført betalingen min, hva er galt?
Enkelte ganger kan det oppstå tekniske problemer når du skal gjennomføre en betaling. Det kan være mange årsaker til dette. Har du sørget for at kortet har tilstrekkelig med penger på kortet og bruker den seneste versjonen av din nettleser?
Dersom du fortsatt ikke får gjennomført betalingen din kan du ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg.