Angrerett

Ja, hos oss får du 30 dager åpent kjøp på ubrukte varer. Dersom du ønsker å returnere en vare du har kjøpt på nett må du fylle ut et et angreskjema som du legger ved varen du ønsker å returnere.

Tips! Husk at du også kan returnere varen i din nærmeste Jernia-butikk. Da trenger du kun å ta med ordrebekreftelsen/ kvittering fra «Min side».

Åpne på egen side

Du har 30 dagers åpent kjøp på nett og i butikk. Det vil si at du kan bytte ubrukte varer innen 30 dager etter at du fysisk mottok produktet. Dersom varen er ødelagt eller mangelfull må du benytte reklamasjonsretten. Den varierer fra 2-5 år avhengig av hva slags produkt det er. Er du usikker, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter.

Kontakt oss→

Åpne på egen side

Ja, du har 30 dagers åpent kjøp etter at du har mottatt en vare fra Jernia. Dersom du ønsker å bytte varen din kan du enten komme innom en av våre Jernia-butikker, eller sende den ubrukte varen tilbake til oss via Posten. Dersom du ønsker å returnere varen via Posten må du fylle ut et angreskjema og en kopi av kvittering eller ordrebekreftelse.

Last ned angrerettskjema →

Åpne på egen side

Dersom du ønsker å returnere varen på posten, må du send varen med
angrerettskjema og en kopi av din kvittering til vår postadresse, så tar vi oss av resten. Du kan også legge ved den originale kvitteringen, men vi anbefaler at du tar et bilde av kvitteringen slik at du har denne tilgjengelig.

Vår postadresse:
Kveldroveien 19, Vinterbro
Postboks 43, 1402 Ski

Last ned angrerettskjema →

Åpne på egen side

De alle fleste varer er mulige å bytte hos Jernia, men enkelte produkter slik som ferdigblandet maling som ikke kan «revereseres» kan ikke byttes. Kontakt oss gjerne dersom du er usikker på om du kan bytte din vare eller ikke.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Hvis du har bestilt eksempelvis en grill med montering gjelder ikke angreretten, da produktet da ansees som brukt. Dersom produktet ikke fungerer slik det skal, har du likevel rett til å reklamere på produktet. Ved sistnevnte tilfelle er det lurt å kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Kontakt oss→

Åpne på egen side

Ja, du får dine penger tilbakebetalt når du benytter deg av angreretten. Dersom du skal benytte angreretten og sende tilbake varen via posten vil du få returnert beløpet på kontoen du benyttet da du bestilte varen.

Dersom du kommer innom vår butikk og har fått godkjent en retur vil du få valget mellom å få tilbake kontakter, eller at vi overfører penger direkte til din bankkonto. Verdt å merke seg er at vi kun kan tilbakebetale deg i kontanter dersom vi har tilsvarende beløp tilgjengelig i kassen.

Åpne på egen side

Bytte av gaver

Vi ønsker at det skal være enkelt for deg å bytte gaver hos oss, også de som er kjøpt på nett. Du kan bytte gaven dersom den er ubrukt og du har kvittering/ordrebekreftelse som bevis på at gaven er kjøpt hos Jernia. Det enkleste er da at du kommer innom en av våre Jernia-butikker og fremviser kvittering/ordrebekreftelse slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Dersom du har kjøpt en gave hos Jernia på nett og ønsker at mottaker skal kunne bytte denne kan du printe ut odrebrekreftelsen/kvitteringen på «Min Side» , og legge ved denne i gaven.

Da vil mottaker ha kjøpsbevis på at gaven ble kjøpt hos oss og hvilken dato gaven ble kjøpt. Dersom du ikke ønsker at mottaker skal se prisen på gaven, kan du stryke over denne på ordrebekreftelsen/kvitteringen.

Åpne på egen side

Ja, dersom du har kvittering eller ordrebekreftelse som beviser at varen er kjøpt hos Jernia, kan du bytte denne varen på hvilken som helst Jernia-butikk i Norge.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Fraktalternativer

Det raskeste fraktalternativet avhenger av hvor du befinner deg i landet. For leveringer til Stor-Oslo og Drammen vil tjenesten Porterbuddy være det raskeste alternativet. Dersom du vil hente varen kjapt kan du også benytte deg av vår Klikk & hent-løsning hvor vi reserverer og gjør klar varen til deg i butikk. Vi har da som mål å ha din Klikk & hent-bestilling klar innen maks to timer innen for butikkens åpningstid.

Åpne på egen side

Fraktprisen varierer utfra hva slags fraktalternativ du ønsker og regnes automatisk ut i utsjekken i nettbutikken. Fraktprisen varierer ellers på størrelse på orderen og om du ønsker å få varen levert på Post i butikk eller med hjemlevering til døren. Legg ønskede varer i handlekurven og se utregning av fraktpris direkte i utsjekken.

Åpne på egen side

Leveringstid av din ordre kalkuleres automatisk i utsjekken i nettbutikken og vil variere basert på hva slags fraktalternativ du velger og hvilke varer du har bestilt. Les mer om våre fraktalternativer her.

Åpne på egen side

Per i dag har vi du flere ulike faktalternativer , og vi jobber stadig med å finne de beste mulighetene for en sømløs netthandel for deg. Den enkleste måten å få oversikt over fraktalternativene på er å legge ønsket bestilling i handlekurven, og se på oversikt over leveringsmetoder. Her får du også oversikt over leveringstid og pris.

Åpne på egen side

Ja, vi tilbyr hjemlevering av varer fra butikk i hele landet. Leveringstiden varierer fra hvor i landet du oppholder deg.

I de byene Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim tilbyr vi også hjemlevering samme dag dersom du bestiller hjemlevering før klokken 16.00. Enkelte steder har de også utvidet bestillingsfrist, så forhør deg om dette i din lokale Jernia-butikk dersom du er usikker.

Vi regner ut fraktprisen for deg (priser fra 149,-), og du betaler da fraktkostnaden i butikk og vi kan få levert varen rett hjem på døren.

Åpne på egen side

«MyPack» er navnet på PostNord sitt fraktalternativ hvor din bestilling sendes til din nærmeste leveringssted i butikk. Du kan selv velge hvilken butikk du ønsker at varens skal leveres til i utsjekken.

Åpne på egen side

Hvis du velger fraktalternativet «MyPack» leveres denne direkte til din nærbutikk, dersom du velger hjemlevering får du varen sendt helt hjem på døren. Pris og leveringstidspunkt kalkuleres ut i utsjekken i handlekurven.

Åpne på egen side

Porterbuddy er et selskap som tilbyr ekspresslevering av varer dit du er i urbane områder – i første omgang i Stor-Oslo og Drammen.

Åpne på egen side

Med Klikk & hent reserverer du varen i butikken slik at den står klar til deg når du skal hente den. Du kan enkelt reservere varen i vår nettbutikk. Velg produktet du ønsker å reservere og deretter klikk «Reserver i butikk». Du får da opp hvilke butikker i nærheten som har din ønskede vare. Du betaler først for varen når du ankommer butikken. Vi holder av varen i 5 virkedager fra varen(e) er blitt bekreftet plukket via e-post/SMS, før reservasjonen blir kansellert.

Åpne på egen side

Ja, i de aller fleste tilfeller er dette mulig dersom du er rask og tar kontakt med vårt kundesenter. Desto tidligere du tar kontakt med oss, desto mer sannsynlig er det at vi får endret fraktalternativ for deg før varen blir sendt ut.

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Montering

Våre kunder har i dag mulighet til å bestille ferdig monterte griller, rett hjem. Dette for en ekstra kostnad.

Les mer om hvilke griller vi kan levere hjem ferdig montert her.

Åpne på egen side

Retur av vare

Nei, det er ikke fri retur av varer når du ønsker å bytte en vare innen angrefristen på 30 dager. Du har kun fri retur dersom du har fått innvilget en reklamasjon av oss. I sistnevnte tilfelle vil du få en returseddel tilsendt av oss slik at frakten blir gratis.

Åpne på egen side

Dersom du ønsker å returnere en vare kan du enten komme innom en av våre butikker, eller returnere denne på Posten. Dersom du skal returnere varen på Posten må du legge ved et angrerettskjema som du mottok på e-post da du bestilte varen.

Last ned angrerettskjema →

Åpne på egen side

Dersom du har betalt med faktura med tjenesten Afterpay har du to alternativer dersom du ønsker å benytte deg av angrefristen og få pengene tilbake: enten besøke din nærmeste Jernia-butikk eller retur på Posten.

Bytte vare i butikk:
Ta med varen og kvitteringen i butikk, så vil du få tilbakebetalt summen på din konto. Disse pengene skal da benyttes til å betale din faktura fra Afterpay.
Finn butikk →

Retur på Posten:
Dersom du ønsker å returnere varen på posten, må du sende varen med angrerettskjema til vår postadresse, så tar vi oss av resten. Dersom fakturaen ikke er betalt enda, vil dette kravet oppheves slik at du slipper å betale fakturaen. Dersom fakturaen allerede er betalt vil du få tilbakeført dette beløpet.

Last ned angrerettskjema

Vår postadresse:
Kveldroveien 19, Vinterbro
Postboks 43, 1402 Ski

Åpne på egen side

Vi vil tilbakebetale deg beløpet for varen så fort vi har mottatt varen din på vårt lager og retur av vare blir godkjent. Fra vi har mottat din vare så vil vi tilbakebetale deg innen en virkedag, gitt at varen er ubrukt og i samme stand som da du kjøpte den.

Åpne på egen side

Ja, du kan returnere alle varer som er kjøpt hos Jernia i butikk dersom du har kvittering/ordrebekreftelse som bevis på at varen er kjøpt hos en av våre butikker. Dersom du har kjøpt varen på nett kan du ta med deg ordrebekreftelsen du finner inne på Min side.

Åpne på egen side

Ja, du som kunde kan velge om du ønsker pengene tilbake i kontanter eller tilbakeføring til ett debetkort. Verdt å merke seg er at vi kun kan tilbakeføre deg i kontanter dersom butikken har et tilsvarende kontantbeløp tilgjengelig i sin kasse på det aktuelle returtidspunktet.

Åpne på egen side

Ja, du kan returnere alle varer som er kjøpt hos Jernia i hvilken som helst Jernia-butikk innenfor angrerettfristen, selv om de ikke fører varen på det akutelle returtidspunktet.

Åpne på egen side

Ja, dersom du har kvittering/ordrebekreftelse med deg i butikken kan du bytte inn varen i en ny vare til tilsvarende pris. Dersom den nye varen koster mindre enn din opprinnelige vare vil du få dette tilbake som en tilgodelapp. Dersom varen koster mer vil du måtte betale det utestående beløpet.

Åpne på egen side

Dersom du returnerer en vare i butikk, vil du få tilbakebetalt beløpet direkte på din bankkonto. Det vil da ta 1-2 virkedager før du har pengene på konto. Dersom du sender per post vil vi tilbakeføre beløpet etter maks en virkedag etter at vi mottar din vare. Dette gjelder kun dersom alt er i orden med varen og angrerettskjemaet er korrekt fylt ut.

Åpne på egen side

Du skal sende returvarene til vår postadresse i Vinterbro:

Postadresse:
Kveldroveien 19, Vinterbro
Postboks 43, 1402 Ski

Åpne på egen side