Hva kan vi hjelpe deg med?
Klikk og hent
Kan jeg reservere flere varer av gangen med Klikk & hent?
Ja du kan reservere flere varer av gangen med Klikk & hent-løsningen. Du vil få opp en melding dersom din butikk ikke har én eller flere av varene du prøver å bestille i beholdning.
Hvordan kan jeg avbryte en reservasjon gjort med Klikk & hent?
Dersom du ønsker å avbryte en Klikk & hent-ordre må du kontakte den Jernia-butiken du har reservert varen hos, slik at de kan kansellere reservasjonen. Dersom dette ikke gjøres vil ordren legges tilbake etter 3 virkedager. Du vil ikke bli belastet ekstra for dette, men det er fint om du gir oss beskjed dersom du ikke lengre ønsker varen.
Hvordan fungerer Klikk & hent?
Med Klikk & hent reserverer du varen i butikken slik at den står klar til deg når du skal hente den. Du kan enkelt reservere varen i vår nettbutikk. Velg produktet du ønsker å reservere og deretter klikk «Reserver i butikk». Du får da opp hvilke butikker i nærheten som har din ønskede vare. Du betaler først for varen når du ankommer butikken. Vi holder av varen i 3 virkedager fra varen(e) er blitt bekreftet plukket via e-post/SMS, før reservasjonen blir kansellert.
Når kan jeg forvente at Klikk & hent-ordren blir klar for henting?
Etter at du har reservert en vare i butikk har vi som mål å ha denne klar til deg i butikken innen maks én time innenfor butikkens åpningstid. Ved bestilling av ferdigblandet maling har vi det klart innen 2 timer.
Du får e-post fra oss så snart varen er klar til henting i din foretrukne Jernia-butikk.
Hva er Klikk & hent?
Dersom du ønsker en raskere og mer effektiv handel i butikk kan du reservere dine varer med «Klikk & hent». Når du klikker på «Reserver i butikk» på produktsiden vil vi reservere varen(e) i butikken, forutsatt at den aktuelle butikken har varen(e) på lager. Du velger selv om du ønsker å betale på nett, eller betale når du ankommer butikken.
Er «reserver i butikk» det samme som Klikk og hent?
Ja, «reserver i butikk» er det samme som Klikk & hent.
Hvordan avbestiller jeg en Klikk & hent-bestilling?
Dersom du har fått bekreftet din Klikk & hent-bestilling kan du ringe til butikken og be de kansellere ordren dersom du ikke lengre ønsker den.
Hvor kan jeg se ordrestatus på min Klikk & hent-bestiling
På «Min Side» kan du enkelt følge med på din Klikk & hent-bestilling. Når det står «behandles» gjøres varen klar. Når varen er klar til henting får du en e-post fra oss og din ordre står markert med «Klar til henting» under ordreoversikt på «Min Side» .
Når må jeg betale for min Klikk & hent-bestiling?
Du velger selv om du ønsker å betale på nett når du setter bestillingen, eller om du vil betale for din Klikk & hent-bestilling når du henter varen i butikk.
Hvorfor står det «Ordre avbrutt» på min Klikk og hent-bestilling?
Når det står «Ordre avbrutt» skyldes dette at en i butikken har avbrutt din Klikk & hent-bestilling. Ta kontakt med butikken du ønsker å reservere varen hos dersom du har spørsmål rundt din avbrutte ordre.
Hvor lenge er varen reservert med Klikk & hent-bestilling?
Din Klikk & hent-bestilling blir holdt av i 2 virkedager etter at varen(e) er bekreftet plukket via e-mail/SMS. Dette står oppgitt når du reserverer din vare. Dersom du ikke kommer og henter den vil den kanselleres. Du vil ikke bli belastet dersom ordren kanselleres.
Hva skjer hvis jeg ikke henter en Klikk & hent-bestilling?
Dersom du ikke henter din bestilling vil den bli lagt tilbake og kansellert. Du vil ikke bli belastet noe ekstra for dette. Din Klikk & hent-bestilling vil holdes av i 3 virkedager etter at varen(e) er bekreftet plukket via e-mail/SMS, dette står oppgitt når du reserverer din(e) vare(r).