
Jernia vant prisen «Beste kampanje» i den nordiske finalen
Jernia vant prisen for beste kampanje i den nordiske finalen til NCSC med «Trenger onkel enda en stekepanne?».
Publisert 31.10.2022, Retailmagasinet
Jernia vant prisen for beste kampanje i den nordiske finalen til NCSC med «Trenger onkel enda en stekepanne?».
Publisert 31.10.2022, Retailmagasinet
På Kjøpesenterkonferansen 2022 i Bergen vant Jernia prisen for Årets kampanje.
Trenger onkel enda en stekepanne? Jernia er nominert til Årets kampanje på Kjøpesenterkonferanse for en kampanje som oppfordret kundene til å bruke penger hos andre enn dem selv.
Publisert 07.09.2022, Retailmagasinet
Jernia åpner nytt hovedverksted på Vinterbro og satser for fullt på reparasjoner i møtet med sirkulærøkonomien. Fremover har selskapet en ambisjon om at 30 prosent av inntjeningen skal komme fra reparasjoner og andre sirkulærøkonomiske tjenester som sikrer et lavere klimafotavtrykk.
Vi er klare for å resirkulere og lage nye, sirkulære produkter, men mangler skrap. Skal vi komme oss videre, må flere forstå verdien som ligger i en skakk og sliten kjele.
Publisert 15.03.2022, Dagsavisen
Fargeglede, bærekraft, resirkulering og gjenbruk er stikkord for Jernia-butikken på Tangen Senter som har gjenåpnet etter en omfattende ansiktsløftning. Ny sjef er også på plass.
Publisert 28.02.2022, Akershus Amtstidende
Miljø Norge introduserer gjenbrukte brannslukkere som et alternativ til nye i butikkhyllene i Norge. Selskapet har nå fått med seg Jernia som sin samarbeidspartner, som har et uttalt bærekraftfokus og går i front for å skape en bærekraftig handel. Jernia går nå ut i fem pilotbutikker i Oslo 1. februar 2022 hvor kunden kan returnere sin utgåtte brannslukker ved kjøp av Miljø Norges gjenbrukte brannslukker.
For å sette fart på ønsket om å bidra, investerer Jernia nå i miljøtiltak som direkte påvirker egen verdikjede. – Vi blir klimainvestorer, sier adm. dir. Espen Karlsen. I første omgang legger kjeden én million på bordet.
Publisert 20.12.2021, Retailmagasinet
Målet vårt er å hvert år kutte utslippene i forhold til året før.
Publisert 02.12.2021, Ås Avis
Jernia oppfordrer nordmenn til å kjøpe noen færre julegaver, og heller støtte Røde Kors´ arbeid for barn og unge.
Vinterbro, 08.12.21
Den 29. november lanseres en urovekkende og lærerik TV-serie om Norges plastproblem. Serien har blitt produsert og realisert med støtte fra Handelens Miljøfond. Som medlem av Handelens Miljøfond bidrar vi med 50 øre per plastpose til fondets miljøarbeid knyttet til plast. Det er vi stolte av!
Jernias snuoperasjon har lykkes. Etter flere års strategisk satsing på modernisering av faghandelen, leverte Jernia et solid, positivt driftsresultat. Stadig mer fornøyde kunder og medarbeidere synes på bunnlinjen.
Vinterbro, 05.05.2021