Viser 32 treff
Sirkulærøkonomien står på vent

Vi er klare for å resirkulere og lage nye, sirkulære produkter, men mangler skrap. Skal vi komme oss videre, må flere forstå verdien som ligger i en skakk og sliten kjele.

Publisert 15.03.2022, Dagsavisen

– Det har blitt en helt ny butikk

Fargeglede, bærekraft, resirkulering og gjenbruk er stikkord for Jernia-butikken på Tangen Senter som har gjenåpnet etter en omfattende ansiktsløftning. Ny sjef er også på plass.

Publisert 28.02.2022, Akershus Amtstidende

Ny TV-serie dypdykker i Norges plastproblem

Den 29. november lanseres en urovekkende og lærerik TV-serie om Norges plastproblem. Serien har blitt produsert og realisert med støtte fra Handelens Miljøfond. Som medlem av Handelens Miljøfond bidrar vi med 50 øre per plastpose til fondets miljøarbeid knyttet til plast. Det er vi stolte av!

Blir du grønnlurt av grønnvasking?

175 norske selskaper har signert Grønnvaskingsplakaten – en veileder og rettesnor for små og store virksomheter som vil unngå grønnvasking og bidra positivt til at det grønne skiftet skjer raskere. I denne episoden av #PolyPod lærer du om dilemmaene knyttet til grønnvasking og om samarbeid mellom myndigheter og marked for å unngå villedende markedsføring. Du hører om praktiske eksempler på mer bærekraftige produkter og tjenester – og du får 7 greie tips til hva du kan gjøre neste gang du skal kjøpe noe og ikke vil bli grønnlurt. Lytt til samtalen mellom Ida Pernille Hatlebrekke, Espen Karlsen, Inger Lise Blyverket, Mathias Juell Johnsen og Mette Vågnes Eriksen.

Publisert 01.10.2020, Podcast #PolyPod

Nå kan du levere knust keramikk og sprukken porselen til Jahn Robin (35) på Ski storsenter

Knuste kaffekopper, middagstallerkener med hakk og keramikkbollen du kjøpte som suvenir på Kreta skal IKKE i containeren for glass og metall. Frem til nå har alt dette hørt hjemme i restavfallet. Nå har Jernia, med hovedkontor på Vinterbro, tatt på seg jobben med å samle inn keramikk, porselen og kjøkkenglass til gjenvinning.

Publisert 11.10.2020, Østlandets Blad

Pressekontakter