Hva kan vi hjelpe deg med?
Ofte stilte spørsmål
Hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsrett?
Forskjellen på garanti og reklamasjonsrett er at reklamasjonsretten er et lovpålagt krav du har som forbruker dersom en vare ikke fungerer slik den skal. Garanti på den andre siden er et eget løfte en leverandør gir deg som forbruker utover det reklamasjonsretten gir deg.
Kan jeg returnere varen i butikk selv om butikken ikke har varen?
Ja, du kan returnere alle varer som er kjøpt hos Jernia i hvilken som helst Jernia-butikk innenfor angrerettfristen, selv om de ikke fører varen på det akutelle returtidspunktet.
Kan jeg bytte en vare som er kjøpt i nettbutikken?
Ja, du har 30 dagers åpent kjøp etter at du har mottatt en vare fra Jernia. Dersom du ønsker å bytte varen din kan du enten komme innom en av våre Jernia-butikker, eller sende den ubrukte varen tilbake til oss via Posten. Dersom du ønsker å returnere varen via Posten må du fylle ut et angreskjema og en kopi av kvittering eller ordrebekreftelse.
Hvor finner jeg skjema for angrefrist?
Dersom du skal benytte angreretten må du fylle ut et angreskjema.
Hvordan kan jeg vite hvor varen min er?
Dersom du ønsker å finne ut hvor din bestilling befinner seg kan du sjekke dette på våre samarbeidspartnere sine sider. Dersom du har valgt fraktalternativ gjennom PostNord, kan du enkelt gå inn på deres sine sider gjennom å taste inn sporingsnummeret eller din kolli-ID du har mottatt på SMS eller e-post. Det samme gjelder dersom du har valgt Posten som fraktalternativ. Har du valgt Porterbuddy som fraktalternativ vil du få en SMS og e-post med sporingslink og få en SMS like før budet ankommer.
Jeg har registrert feil leveringsadresse, hva gjør jeg?
Dersom du har registrert feil adresse er det viktig å kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi får rettet opp feilen for deg. Når en bestilling er sendt inn er dette dessverre ikke noe du kan gjøre selv.
Jeg har gjennomført en bestilling, hvorfor har jeg ikke fått noen bekreftelse på mail?
Dersom du ikke har fått noen bekreftelse på e-post kan det være lurt å sjekke spam/søppelpost for å se om e-posten har sortert seg feil. Dersom e-posten bekreftelses-eposten ikke er å oppdrive, kan du ta kontakt med vår kundeservice.
Har du mistanke om at du har skrevet feil kontaktinformasjon bør du også ta kontakt med Posten, Postnord eller Porterbuddy slik at de kan få rettet opp dette så raskt som mulig. Det er viktig at de har riktig kontaktinformasjon for å kunne gi deg best mulig service.
Når kan jeg forvente at Klikk & hent-ordren blir klar for henting?
Etter at du har reservert en vare i butikk har vi som mål å ha denne klar til deg i butikken innen maks én time innenfor butikkens åpningstid. Ved bestilling av ferdigblandet maling har vi det klart innen 2 timer.
Du får e-post fra oss så snart varen er klar til henting i din foretrukne Jernia-butikk.
Har dere digitale gavekort?
Ja, på våre gavekortsider kan du kjøpe digitale gavekort som du enten mottar på e-post eller SMS.
Kan jeg endre en bestilling jeg har gjort på jernia.no?
Du kan dessverre ikke redigere en innsendt ordre direkte på «Min Side», men vi kan gjøre dette for deg dersom du tar kontakt med vår kundeservice innen rimelig tid.