Hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsrett?

Forskjellen på garanti og reklamasjonsrett er at reklamasjonsretten er et lovpålagt krav du har som forbruker dersom en vare ikke fungerer slik den skal. Garanti på den andre siden er et eget løfte en leverandør gir deg som forbruker utover det reklamasjonsretten gir deg.

Les mer om reklamasjonsrett på Forbrukerrådet sine sider.

Relaterte spørsmål

Reklamasjonsfristens lengde er i utgangspunktet to år ifølge Forbrukerkjøpsloven (jf. fkjl. § 27, andre ledd). Unntaket er dersom et vare er ment til å holde lenger. For eksempelvis en grill eller høytrykksspyler er reklamasjonsfristen fem år. Vi er opptatt av å selge kvalitet og at varene skal holde lenge, så dersom du i er i tvil ta gjerne kontakt med vår nærmeste butikk eller vårt kundesenter.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Dersom du har fått innvilget en reklamasjon hos oss vil en av våre ansatte i butikk eller kundeservice vurdere om varen kan repareres eller om du skal få en ny vare.

Åpne på egen side

Dersom det er mulig å reparere en vare vil vi selvsagt etterstrebe å gjøre dette. Dette er bra for deg og bra for miljøet.

Åpne på egen side