Kan jeg kreve erstatning når jeg reklamerer på et produkt?
Med mindre mangelen på varen ansees for å være uvesentlig, kan du velge å «heve kjøpet» som betyr at du vil få erstattet beløpet som tilsvarer summen på varen du har kjøpt dersom varen ikke kan utbedres eller byttes.
Relaterte spørsmål
Hvor lang er reklamasjonsfristen?
Reklamasjonsfristens lengde er i utgangspunktet to år ifølge Forbrukerkjøpsloven (jf. fkjl. § 27, andre ledd). Unntaket er dersom et vare er ment til å holde lenger. For eksempelvis en grill eller høytrykksspyler er reklamasjonsfristen fem år. Vi er opptatt av å selge kvalitet og at varene skal holde lenge, så dersom du i er i tvil ta gjerne kontakt med vår nærmeste butikk eller vår kundeservice.
Hva kan jeg forvente når jeg har fått en reklamasjon på et produkt?
Dersom du har fått innvilget en reklamasjon hos oss vil en av våre ansatte i butikk eller kundeservice vurdere om varen kan repareres eller om du skal få en ny vare.
Reparerer dere varen jeg reklamerer på?
Dersom det er mulig å reparere en vare vil vi selvsagt etterstrebe å gjøre dette. Dette er bra for deg og bra for miljøet.
