Hva skjer hvis jeg har fått et reklamert produkt reparert, men den fortsatt ikke fungerer?
Det er irriterende når du har fått reparert et produkt, og den fortsatt ikke fungerer. Dersom dette er tilfelle må du passe på å kontakte oss før det har gått to måneder etter at du oppdaget mangelen ved produktet.
Du har dessverre ikke krav på å få fornyet garantien med 2-5 nye år etter reparasjonen av produktet.
Med andre ord gjelder fortsatt samme reklamasjonsfrist fra dagen du kjøpte produktet. Dette betyr i praksis at du må komme tilbake til oss med en gang du oppdager mangelen slik at vi kan hjelpe deg best mulig.
Relaterte spørsmål
Kan jeg kreve erstatning når jeg reklamerer på et produkt?
Med mindre mangelen på varen ansees for å være uvesentlig, kan du velge å «heve kjøpet» som betyr at du vil få erstattet beløpet som tilsvarer summen på varen du har kjøpt dersom varen ikke kan utbedres eller byttes.
Hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsrett?
Forskjellen på garanti og reklamasjonsrett er at reklamasjonsretten er et lovpålagt krav du har som forbruker dersom en vare ikke fungerer slik den skal. Garanti på den andre siden er et eget løfte en leverandør gir deg som forbruker utover det reklamasjonsretten gir deg.
Hvordan kan jeg reklamere på en vare jeg har kjøpt?
Du kan reklamere på en vare du har kjøpt ved å komme innom en av våre butikker, eller ta kontakt med oss på kundeservice.
