Hva skjer hvis jeg har fått et reklamert produkt reparert, men den fortsatt ikke fungerer?

Det er irriterende når du har fått reparert et produkt, og den fortsatt ikke fungerer. Dersom dette er tilfelle må du passe på å kontakte oss før det har gått to måneder etter at du oppdaget mangelen ved produktet.

Du har dessverre ikke krav på å få fornyet garantien med 2-5 nye år etter reparasjonen av produktet.

Med andre ord gjelder fortsatt samme reklamasjonsfrist fra dagen du kjøpte produktet. Dette betyr i praksis at du må komme tilbake til oss med en gang du oppdager mangelen slik at vi kan hjelpe deg best mulig.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Relaterte spørsmål

Dersom varen du har kjøpt ikke fungere eller er mangelfull kan du reklamere på varen. Da kan du velge å kontakte oss i butikk eller gjennom vår kundeservice. Det er lurt å ta kontakt så raskt som mulig slik at du holder deg innenfor reklamasjonsfristen som kan varierer 2-5 år avhengig av varen. (2 mnd – )

Åpne på egen side

For de alle fleste varer hos oss har du en reklamasjonsfrist på opptil 5 år. Etter at du har oppdaget en feil eller mangel på varen har du to måneder på deg til å kreve reklamasjon på din vare. Varens pris avhenger av om våre ansatte kan hjelpe deg direkte i butikk, eller om vi må sende produktet til leverandøren for vurdering av din reklamasjonssak.

Åpne på egen side

Reklamasjonsfristens lengde er i utgangspunktet to år ifølge Forbrukerkjøpsloven (jf. fkjl. § 27, andre ledd). Unntaket er dersom et vare er ment til å holde lenger. For eksempelvis en grill eller høytrykksspyler er reklamasjonsfristen fem år. Vi er opptatt av å selge kvalitet og at varene skal holde lenge, så dersom du i er i tvil ta gjerne kontakt med vår nærmeste butikk eller vårt kundesenter.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side