Kan jeg kansellere en vare jeg ikke har mottatt?
Ønsker du å kansellere en vare som er bestilt men enda ikke mottatt må du kontakte vår kundeservice så fort du kan. Er varen sendt ut fra vårt lager må du som mottaker motta varen og da benytte deg av «Åpent kjøp» om du ikke ønsker varen.
Relaterte spørsmål
Hvor finner jeg oversikt over mine ordre?
Dersom du har laget deg en brukerprofil på Jernina.no kan du finne oversikt over alle dine ordre på «Min Side» .
Hvor lang bytterett har jeg på varer jeg har kjøpt?
Du har 30 dagers åpent kjøp på nett og i butikk. Det vil si at du kan bytte ubrukte varer innen 30 dager etter at du fysisk mottok produktet. I forbindelse med jul og julegaveinnkjøp har vi utvidet bytteretten til 7. januar 2023, slik at julegavene trygt kan kjøpes inn tidlig, men allikevel byttes i god tid etter jul.
Dersom varen er ødelagt eller mangelfull må du benytte reklamasjonsretten. Den varierer fra 2-5 år avhengig av hva slags produkt det er. Er du usikker, så ta gjerne kontakt med vår kundeservice.
Gjelder angreretten dersom jeg har bestilt montering av produkt?
Hvis du har bestilt eksempelvis en grill med montering gjelder ikke angreretten, da produktet da ansees som brukt. Dersom produktet ikke fungerer slik det skal, har du likevel rett til å reklamere på produktet. Ved sistnevnte tilfelle er det lurt å kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.