RENGJØRING AV GRILL

Slik tar du best vare på grillen din

Med noen få enkle grep kan du forlenge grillens levetid med flere år, og få de beste grillopplevelsene. Les våre beste tips for best vedlikehold av grillen din.

Se 3 gode tips her

Gode grillbørster som får jobben gjort

Med grilltemperatur på full guffe og en god grillbørste blir jobben lett som en lek. Se alt av utstyr til rengjøring av grillen →

Invester i et godt grilltrekk

Dersom du skal la grillen stå ute er det lurt å beskytte den for vær og vind. Invester i et godt grilltrekk, så unngår du rust og unødvendig smuss på grillen når du ikke bruker den. Se alle grilltrekk →

Rens og spray som er tilpasset grill

Det kan være vanskelig å få matrester og andre ting vekk fra grillen når det først har satt seg. En god grillrens vil gjøre jobben lettere når du skal rengjøre grillen. Se alt av grillrens →

GRILLEN SKAL HOLDE LENGE

Service, reservedeler og garantier

Når du kjøper en grill er det lurt å sjekke hvilke garantier som finnes. Grillene har som regel standard 5 års garanti, og noen av våre grill-merkevarer har opptil 12 års garanti på hele – eller delene til grillen. Det kan også være lurt å registrere grillen på merkets egne nettsider for å få fullt utbytte av garantien.

Her har vi samlet opp nyttig informasjon for deg som enten trenger nye reservedeler eller vil undersøke garantien på grillen du skal investere i. Besøk Weber sin hjemmeside for å finne originale deler eller gå innom nærmeste Jernia-butikk så hjelper vi deg.

CHAR-BROIL

Char-Broil leverer opptil 10 års garanti på sine griller. Du kan registrere grillen på deres nettsider for å få enda enklere hjelp dersom det skulle være noe med grillen.

Registrer grillen din 

MORSØ

Morsø leverer lekre designgriller som passer små balkonger og blir et lekkert møbel på uteplassen. Grillene har fra 5-10 års garanti, og ulike deler 2 år. Det er lurt å registrere grillen sin på deres nettsider.

Registrer grillen din

FAQ

Ofte stilte spørsmål om garanti og reklamasjon

Dersom du har kjøpt en vare som ikke fungerer eller er mangelfull har du et lovpålagt krav på å få erstattet varen. Dette gjelder kun dersom den er utsatt for normal og forsvarlig bruk i henhold til bruksanvisning. Reklamasjonsfristen fra du oppdager en feil eller mangel varierer fra 2-5 år avhengig av varen. Når du har oppdaget en feil med varen har du to måneder på deg til å reklamere på varen.

Les mer om reklamasjonsrett på Forbrukerrådet sine sider.

Åpne på egen side

Forskjellen på garanti og reklamasjonsrett er at reklamasjonsretten er et lovpålagt krav du har som forbruker dersom en vare ikke fungerer slik den skal. Garanti på den andre siden er et eget løfte en leverandør gir deg som forbruker utover det reklamasjonsretten gir deg.

Les mer om reklamasjonsrett på Forbrukerrådet sine sider.

Åpne på egen side

Dersom leverandøren har en egen garanti for varen du har kjøpt som er lengre enn reklamasjonsfristen, kan du benytte garantien etter at reklamasjonsfristen har gått ut.

Ønsker du å benytte deg av garantien må du ta kontakt med din nærmeste Jernia-butikk eller vår kundeservice så fort som mulig etter at du har oppdaget feilen.

Finn butikk →

Kontakt oss →

Åpne på egen side

Hvert enkelt produkt har en egen garanti som leverandøren setter. Fra du kjøper varen har du en standard reklamasjonsrett på opptil 5 år, men dersom leverandøren har en egen garanti vil denne gjelde utover den «Absoulutte reklamasjonsfristen».

Åpne på egen side

Få grillen så god som ny

Å pusse opp grillen er raskt, enkelt og rimelig! Finn riktig reservedel her, eller spør oss i butikken.